lördag 1 januari 2011

Det Nya Året . .

Det är ett nytt år fullt med möjligheter. Att saker inte blir som man tänkt och planerat hör till vardagen och i rådande läge är detta något som jag och barnen blivit oerhört påminda om. Men det kommer gott ur detta med, det är jag säker på.

Just nu bygger minstingarna koja och hinderbana av lite stolar, filtar och sånt. De verkar absolut ha hittat något som de kan samarbeta kring. Att den store spelar DS är i sammanhanget fullt normalt... :)

Det nya året kommer innehålla en ganska viktig rubrik som får, förhoppningsvis, positiva konsekvener för de små härliga liven. Anpassat till respektive barns ålder och kunnighetsnivå skall vi köra "klarar själv" på så gott som allt. Här ska testas, lösas utmaningar och lyckas med saker på egen hand. Behöver jag berätta varför ? Nä, tänkte väl det.

Den siste curlingföräldern är inte född än, men jag är ju inte en sån heller så det oroar mig egentligen inte. Men nånstan inom mig ropar en röst och säger "de behöver dagliga utmaningar, du kommer vinna massor i längden.".

Kom att tänka på en sekvens från filmen "National Treasure" där N.Cage´s rollfigur påtalar för någon att Thomas Edison behövde ca 2000 försök innan han lyckades få till en glödlampa. Fast han sa också att han inte hade misslyckats 2000 gånger, det var väl snarast så att han kommit på en herrans massa sätt att INTE göra glödlampa på.

Word !

Gott Nytt År för de som inte hört det än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar