lördag 5 februari 2011

bara en update

Hej dagboken. Förlåt att jag inte skrivit på länge, det har varit mycket att stå i. Framför allt har min ork nätt och jämt räckt till att ta hand om barnen, jobba och fixa med hushållet. Den lilla egna tid jag fått på kvällarna har jag faktiskt lagt på att inte skriva.

Barnens mamma är hemma igen, och det var nog skönare när hon var . . . inte det. Barnen har fått träffa henne vid några få tillfällen och det har gått bra, men det är massor med andra saker som absolut inte har förändrats det minsta. Synen på hur hon skall jobba t ex . . och där kommer det bli avgörande inte mellan oss själva, inte hos nån rådgivande instans utan antagligen får detta gå till tinget för klubbning. Sad but true . . .

Bra är iaf att ens chef och kollegor hjälper till så mkt de kan, har all förståelse för att jag är sliten och är mer än förväntat förstående. Jag vill gärna gå ner i arbetstid men klarar inte ekonomin kring det ännu. Vi får se... work in progress . .

Jag säger förlåt till barnen flera gånger i veckan. . :( jag har liksom inget val för att jag i vissa lägen faktiskt tjatar på dem, höjer rösten eller liknande. Det ÄR inte meningen att de skall bli mer lidande för situationen än de redan är och jag kämpar som en gaulning med att hålla bästa ton och inte bli uppstressad. Jag har kommit långt jämfört med hur det varit, men än finns det lite att ta igen. Så skall ske - det är Mitt uppdrag.

Barnens "kan-själv"-förmåga har ökat. med massor .. hihi och det är riktgt kul att se dem ta sig an potatisskalning, fönsterputsning och diverse andra saker de själva vill prova. Och de klarar av det med lite eller ingen assistans vilket ju får dem att växa. 3-åringen skalade en potatis åt sig själv idag, 6åringa tösabiten tömmde och laddade om diskmaskinen (visst, det tog sin stund men allt hamnade där det skulle) och storsonen han . . . haha . . fick steka korv och koka makaroner när pappa skulle reparera svårbyggt StarWars-lego . Bara några exempel . . .

Helg. lek. ut i det mysko vädret . . och kramiga småttar.

Tack och hej - Leverpastej !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar