lördag 8 oktober 2011

Lätt i sinne, lätt i kropp !

Det här med maten, magen, kroppen och måendet är intressant. Det måste hänga ihop även om man inte kanske tror på det i början.

Efter 6 veckor med LCHF-mat, lätt träning och nu på slutet mer ordentlig löpning (som dessutom fungerar utan problem) märker jag hur lätt i sinnet jag blivit, må-bra-vibbar i kroppen sprider sig och jag uppfattar inte saker så jobbiga runt om mig. T ex griniga kollegor, knasbollar i trafiken eller petimetri-gnälliga tanter i kassakön. Jag liksom rycker på axlarna åt det och märker att det inte stör mig i nån större omfattning.

När vardagen blir lättare för mig kan jag också sprida det vidare till barnen, göra saker i glädje med dem och inte ens deras trötthet, hungrighet eller för all del grinighet rubbar mig särskilt mycket. Visar jag den trygghet jag känner innombords borde de ju uppfatta att pappa mår bra, och då kanske t o m deras mående dras med i det hela.
För det är mycket prat om mat nu (och sen ett par veckor tillbaka). De är jättenyfikna på hur det kommer sig att jag plockar i mig massa konstiga mat-delar men lämnar annat. Och såklart tjurar de lite över sallader och grönsaker som NyttigaPappan fixar till dem också. För de slipper inte undan grönsaksätandet bara för de säger att de inte vill... :)

Idag skall det dras till skogs. Om än för ett par timmar..men ändå. Det blir en alldeles ypperlig höstlördag i skogen med småäventyr och annat bus. Här ska njutas innan höstrusket på allvar kommer. För kommer gör det...och då gäller det att vara lite "tankad" på sol, må-bra och energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar