fredag 23 december 2011

Julefrid !

. . . Det råder så när på julefrid hos mig. I boet som i själen. Det där sistnämnda är en direkt motsats till vad jag skrev i mitt förra inlägg, för det finns kärlek och den är äkta. Den senaste veckan har det ömsesidigt utvecklats känslor mellan mig och henne och häromdagen bestämde vi helt enkelt oss för att inte smyga alls med det. Hennes och mina ungar har på varsin kant accepterat den andre vuxne och den egne förälderns val . . och det kändes naturligt för oss båda.

Så jag är liksom officially off the market så att säga. Känns fenomenalt och man ryser när man får små söta sms eller en extra beröring. Sånt där man trodde andra fick bara...

Sen att barnen är hos mig denna jul, det pyntas och fixas samt att julklapparna är ordnade och blir bra är ju den största fridskaparen av alla. Ska bli så himla mysigt. . . :)

Det är ganska precis 1 år sedan det stora stöket med barnens mor bröt ut. Många saker har stabiliserats men det innebär inte att det är bra. 2012 kommer att bli året när Pappan fokuserar på att må bra och ta hand om sitt och sina i ännu större utsträckning än 2011. Barnen allt kring dem står alltid först så för den delen ingen skillnad. Dock kommer exet inte få någon respons på ev provokationer eller dåligt beteende. Nånstans får det bli en läxa för henne att vill man mig något är det normalt hyfs som gäller.

God Jul, Gott Nytt År !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar