måndag 18 oktober 2010

asso...lägg ner ! !

Officiell varning för gnäll !
Läs inte vidare om du inte är säker på att du står ut med ett riktigt utbrott.

Man passar tiden när det är en annans arbetstider det gäller. Man dräller inte in 20 min före, dumpar barnen med en axelryckning och går.
Dessutom ser man för helskotta till att OM man nu gör detta och får en halv utskällning för det så står man för sitt beslut och ger fullkomliga faaan i att konstant skjuta ev problem och skumma beteenden på andra. Framför allt ger man fan i att beskylla MIG för eget puckat beteende.
Ett beteende som närmast är att betrakta som fullt medvetet sabotage av saker och ting.
Att sedan dessutom få höra "du får vad du ger" och därmed syfta på att JAG inte samarbetar, JAG inte kommunicerar, JAG inte lämnar information om saker....well, då har vederbörande ingen som helst koll på hur ett sånt läge skulle se ut.

För samarbetade inte jag, kommunicerade inte jag...och om jag inte lämnade någon info då hade det varit stenhårt varannan vecka, inte ett sms eller samtal.
Mail möjligen, om ens det. Och det hade i så fall skett max 1 gång i veckan OM det fanns något om barnen att meddela henne.
Dessutom hade jag i ett sånt läge inte någonsin alls planerat om något för att finnas för barnen. Jag hade skitit högaktningsfullt och genomgående i om så världen rasat för henne.

Det läget är inget jag vill. Har aldrig varit och kommer aldrig vara. Jag kommer ALLTID ställa upp och finnas för mina barn, sen vad Moderskapet anbelanger är det mig genuint skitsamma om farstoten drabbade henne. Men barnen förtjänar två föräldrar......

1 kommentar:

  1. Barnen förtjänar två föräldrar, visst. Men har barnen verkligen förtjänat en förälder och en vuxen som beter sig som ett barn? Gör inte det mer skada än nytta? Jag kan tycka att två föräldrar är som det borde vara - men bara när båda agerar som föräldrar. Vore jag dig skulle jag kräva ensam vårdnad till dess att den andra föräldern vill agera som en förälder. Lycka till.

    SvaraRadera