lördag 30 oktober 2010

State of Mind

Ja, det tog musten ur mig denna vecka. Blev en bedrövlig inledning med ett kaos-möte på FmR, ett Moderskap som bröt ihop och sen blev barnen hos mig lite extra. Inte för att jag har något emot det, tvärtom. Har fått fira min lillfis födelsedag och ska ha kalas för honom idag igen.

Men resultaten av FmR-"förhandlingarna" blev fruktlösa sånär som på kalendermässig framförhållning med krav på "lagt kort ligger". Bifalles under protest av Moderskapet men tillstyrkt av FmR-handläggarna.

Höstlov ahead och jag är lite ledig. Har tagit en extra dag ledigt för egen tid. Ska pröva på hur "Sovmorgon" smakar... :) samt pyssla lite på egen hand jag.

Får återkopplingar av barnen om hur de tycker och tänker kring allt. Det kommer spontant (för jag frågar inte så mkt. Tror det kan skicka fel signaler i längden att fråga hur de vill ha det, vad de tycker om ditten/datten av boendesituationen osv). Alla frågor besvaras med ärlighet, sen ingår inte alltid hela sanningen i svaret, lite beroende på vad som frågas och vad svaret skulle kunna få för konsekvenser om sanningen (som jag ser den) lades fram.
Alltså : saklighet, enkelhet och bekräftelse på att man FÅR känna och tycka, det är OK att undra och fundera.

Nä, nu lunch. Sen kalas. Sen lördagsmys !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar