onsdag 7 juli 2010

Helgen och starten på semestern

Helgen blev riktigt bra. Gott umgänge, kylt vitt vin i solen tittandes på en fräsig uppsättning båtar och mysigt sällskap....DET är livskvalitet för mig. Verkligen.

Väl hemma och mottagandes det härliga kramandet och pussandet från mina barn kom den där sköna insikten att jag har semester, har mina barn under den månad på året när det brukar vara bäst väder och att vi kan bada, busa och må bra i största allmänhet.
Jag och exet hade en liten samsynad diskussion om hur måndag-tisdag skulle bli då hon var ledig och väntade sig delaktighet. Där och då var det samsyn.
Lillemannen blev lite risig i magen och fick feber på måndagen. Då tog jag de två stora o gick till stranden. Väl där badade vi och plötsligt ringer hon och är vansinnig över en schema-pryl i augusti.
Ja du läste rätt....om 1,5 månad. Jag försökte påtala det osmidiga att ta det just där, just då. Nepp, hon skulle prompt...så jag lade på luren.
Hur som helst så renderade detta i massa trist tjafs och barnen fick åka m min bror o hans barn till en annan strand för att vi skulle prata klart hemma.
Tisdagen förlöpte med 2 febriga pojkar hemma. Det blev tv-spel, film, lite sagor och spel medans dottern och deras mamma åkte o handlade saker. Helt plötsligt var det inga problem att bara bete sig som folk. Förstår fan mig int på henne....

Nåja, idag onsdag skiner solen igen. Det blir en sväng till IKEA och handla lakan samt kika på ett skåp jag behöver. Sen till stranden i e.m för att få lite sol o bad såklart. För mig passar det bra att släppa loss barnen där, de hittar alltid en kompis eller två att leka med.

Man kunde fått en sämre start på semestern... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar