onsdag 9 juni 2010

Att få uppskattning

Man kan stå ut med mkt när man trivs med sitt jobb. Stress och press internt, gnäll från olika håll och även krävande chefer som inte förstår vissa saker i det rent praktiska arbetet.
Men när en kund på ett mycket trevligt sätt skickar "Your new name for us is Mr Magic" för att man överträffat deras förväntningar genom att jag gör det jag alltid gör, mitt absolut bästa på jobbet, ja då går det rakt in i själen.
Det var grymt trevligt och ett leende smög sig över mina läppar i eftermiddags som verkar vara svårt att få bort . . .

Jag försöker varje dag ge mina barn uppskattning för hur de är, saker de gör. Jag tror innerligt på att får man höra det ärligt menat och kopplat till en själv så stärker det självbild, självkänsla och självförtroende. Det är något som jag verkligen vill ge mina barn gott om tidigt i livet, så de är lite bättre rustade för det som kommer sen.

En sån här dag är det lättare att dela med sig av det när man själv fått sig en portion uppskattning.

*signing off for the night*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar