lördag 5 juni 2010

blev en skum vecka...

...för barnen har varit nästan hela tiden hos sin mamma. Utan att det planerades så var hon sjuk i början av veckan och ville ha barnen hos sig. Jag är inte den som sätter såna käppar i hjulet (eftersom jag vet hur mkt hon är borta i perioder) så visst.....
Det tråkiga var att hon var på det suraste, tväraste och gnälltjafsigaste humör jag sett på länge. Det spelade ingen roll vad jag sa eller gjorde (eller lät bli att säga / göra för den delen)...det tjafsades om allt. Skittråkigt, men man fick liksom slå av och försöka låta bli att bry sig...

Gick upp tidigt 3 mornar irad och spelade 9 hål golf före jobbet. Hur skönt som helst och både motion och fokus-träning på samma gång. Samt att man kom fulladdad med energi till jobbet.

Jakten på den optimala bilen har börjat osså. Är i princip färdig-rekognoserad och hade min vän "spionen" ute på uppdrag igår. En "pärla" visade det sig när rapporten kom sent på eftermiddagen. Men gårdagens överaskning är att det bilmärket int kopplar ur airbagen på passagerarsidan fram vilket är ett gigantiskt minus ! Får ser hur det blir här, ska nog iväg idag och provmontera ungar o stolar i en liknande för att slutligen avgöra det hela.

Till avd. "saker ens ex frågar som man int förstår varför" . . . . igår kv kom hon o äldste hem sent. hon skulle sen sadla om för jobb såklart. Medans vi snabbt växlar några ord om hur de haft det kommer hon med den iofs naturliga frågan " vad gör ni imorgon?"
Jag svarar helt sanningsenligt att det beror på vädret och lite vad ungarna vill men hade int tänkt åka långt bort iaf. Som brukligt säger jag också "hör av dig när du vaknar om du vill".
Då kommer den där grejen jag int hajar
- Fast jag tänkte sova ut, sen åka o träna och så. *tonläge drygt*...jag kanske vill ha en e.m för mig själv.
Jag bara skakade på huvudet och vände in i lgh. Kan för mitt liv int fatta varför man ställer en sån fråga med ett så förberett svar. Om hon nu hade egna planer så varför i helskotta ska hon veta vad vi har för planer ?
Misstänker iofs att det var nåt mysko sätt för henne att försöka "trycka till" och sätta sig i överläge. Inte helt ovanligt med henne..men så är det i alla fall.

Nä, nu får jag nog utfodra de små gangstrarna och sedan börja dagen på riktigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar