söndag 20 juni 2010

Kommunikation m ex-hex (långt)

Ibland är det bara så förbannat frustrerande när spelreglerna i en kommunikation inte är samma lika från gång till gång.
Som ex. kan nämnas att xet många gånger kan fråga "hur blir det imorgon" och utan att säga det mena "stämmer det vi kom överens om för några dagar sen" . Om man då svarar nåt som inte stämmer så blir det rabalder. Svara man som det ska vara så är allt bra. Ett litet test med andra ord. Jag har lärt mig med tiden att snoka fatt i dessa när de kommer, vissa varningssignaler går att uttläsa ur hennes sätt att fråga.
Igår var det upplagt för just det motsatta. Förutsättningen är att vi i torsdags pratade ang. söndag (dvs idag då). Då sa hon att hon skulle gå upp och hämta barnen vid lunch. Oki, för mig inga problem så jag passar på att då kolla med en god vän som är hemma från utlandstjänst denna vecka om en fika / snacka. Hans enda chans var just sön e.m
Igår e.m hade jag sms:at och frågat om det var grönt ljus för söndag. Fick inget svar. Ringde sen just innan nattning av småfolk men inget svar. Hon ringer tillbaka en stund senare och då frågar jag lite fräckt : Vilken tid hade du tänkt hämta barnen imorgon ? Så jag vet för min planering.
Hon svarar lite halvsnabbt att hon ska åka med dem ca 14.30 så det blir bra att komma vid 14.
Just som jag ska påtala vår överenskommelse slirade hon iväg skäll-för-sms-när-hon-sov och anant dravel (hon var sur för hon fick sms av mig kl 16 ang. barnens cykelhjälmar som inte kom med till mig i fredags. Inte för att jag har problem med glömskan, men att få skit för att vi glömt det båda två och sen kärringgnäll om tiden för ett sms...:( .. ) och jag sa åt henne att jag inte var klar men hon fortsatte. Samtalet avslutas sen snabbt, jag orkar inte höra skiten längre.
Under nattningen drar jag ihop ett sms med innehållet i stort att hon frångår vår överenskommelse om tid och att hon därmed också saboterar för mig. Sånt accepterar jag inte.
Får svar att JAG har frågat om tid och därmed gäller inte överenskommelsen från i torsdags enl henne. Nånstans här blir jag på ganska irriterat humör och några sms-kontringar senare är det fullt krig mellan oss.
Visst är jag en pain i n the as när jag väl drar igång men hon vägrade förstå att hon blev behandlad en gång på samma sätt som jag blivit många gånger. Dessutom spann det där på och det är skamligt vad man får höra för att man sätter hårt mot hårt när det gäller överenskommelser. De gäller tydligen bara när hon har nån fördel av dem, så snart det är det nåt annat kan hon ändra spelreglerna så att de passar henne. Dessutom är det ofta jag får intryck av att hon blir obstinat och sätter sig på tok-tvären för att försöka sabotera för mig. Man får ju nånstans hoppas att så inte är fallet (dvs att jag har lite hjärnspöken på den fronten) för en sak vet jag med 100% säkerhet och det är att jag aldrig djävlas med henne eftersom det inte är
Fair Play.
Tyvärr är det i perioder så att jag sneglar mot den Röda Spaken bredvid mig och funderar på om jag skall dra i den och skjuta ut mig från hela alltet. Magkänslan säger att det blir förlust för alla i längden men vad fan gör man när allt är skit ..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar