onsdag 8 september 2010

saknade småttar...

...och det är bra. Jag tror absolut att man som förälder behöver sakna dem lite lagom sådär för då blir man mer inspirerad att ha glatt och kul när man träffas igen. Och även om det kan vara lite klängigt och kramigt är det ju egentligen bara kvittot på att de saknat en själv med.

Helgen blev bättre än förväntat. Fantastiskt väder, grymt sällskap och trevliga golfrundor. Allt kantades av en absolut lagom mängd alkohol. Det var inte för utan man funderade på att stanna en dag till . . . :)

Ur kaos kommer ordning säger en del. Vad gäller jobb och sånt verkar det finnas en del som har en märklig förmåga att skapa kalabalik ur kaos, eller som nån sa en gång på engelska.. "..it´s a disorganized chaos". I nuläget är det lite så och jag gillar inte när all positivitet slukas av någon annans muppighet. Framför allt inte när jag är helt oskyldig till skapandet men måste slita röva av mig för att reda ut det.

"Du behöver lite kärlek" fick jag höra här nyligen också. Av en vän. Men behovet av kärlek är iofs på riktigt, frågan är egentligen hur det skall passas in i allt som hör livet till. Med ett marigt schema för barnen, jobbet och allt sånt så är det inte helt lätt att "få plats" med mer. Men jag gör vad jag kan och inget är ju egentligen omöjligt i det avseendet. Man blir ju lite extra benägen att reda ut saker och få ordning på det när man vet att det finns en person som man tycker bra om och som tycker bra om en själv.

"Operation Ändra helger" är igång. Ska bli intressant att se och höra reaktionerna på detta. Nån som har en spade ? Kan behöva gräva mig ett värn och förstärka... *lipa*

Mors, nu är det kaffe, frukost och sen iväg. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar