lördag 22 maj 2010

första gången . . .

. . . som jag var iväg 5 dyg från barnen i sträck på länge.
- en ovan känsla, men det har fört gott med sig

. . .som jag åkte tunnelbana i Paris. Principen densamma men det var lite virrigt innan man fått grepp om de små detaljerna som skiljer.

. . . jag blev bjuden på starköl & starksprit på en representationslunch. Avsikten var inget annat än att visa gästvänlighet men det hade nog varit bättre om det var slut på arbetsdag innan man drack det där. :)

. . .fick igenom 3st förslag på ändring / förbättring på huvudkontoret på samma dag. I vårt bolag KAN det vara nåt för historieskrivarna . . hihi . .

. . . med tecken och ljud försöka få en fransk apotekarie ta fram nässpray som INTE var för allergi. En utmaning i sig, trust me.

. . . faktiskt hade en mycket trevlig stolsgranne på flyget hem. Resan gick fort och flertalet skratt från oss båda åt mannen på min andre sida som i sin antagna flygrädsla supit ner sig så hårt så han somnade just efter maten. Fick f ö hjälp av planet sen . . .

och som avslutning:

Det var första gången jag träffade en nära bekant på ett så oväntat ställe som avgångshallen på CDG 2F. Trevligt, uppiggande och så men som sagt, mkt oväntat.

Nä, nu skiner solen. Nä nu får vi gå ut här, barnen får nog hänga med o köpa glass . . . !

1 kommentar:

  1. Låter som du haft en bra resa, det va dig väl förunnat! Kanske lite relax där på planet dessutom;) Och så härligt att komma hem till barnen efter att fått sakna dom!
    Kram

    SvaraRadera